donderdag 1 mei 2014

27 april 2014, Eindelijk is het zover.

Na een lekker ontbijtje van Kirsten vertrekken we om half 11. Eerst naar Utrecht waar we Lieke bij haar huis afzetten. Om 13:00 uur rijden we Utrecht uit richting het zuiden.
Zo rijden we mooi op tijd Frankrijk in en zoeken een camping in Maubeuge. Gelukkig krijgt James de TV aan de praat en kan ik ’s avonds gewoon Divorce kijken;-) Tenslotte gaan we niet op vakantie, maar verplaatsen wij ons huishouden naar warmer oorden én dan mag je best een keertje TV kijken.

Maandag om half 10 vertrekken we weer.
We willen vandaag naar Nevers, een stadje aan de Loire.
We zijn nog nooit in dit jaargetijde door Frankrijk gereden en zijn zeer verbaasd over de prachtige bloemen en planten. Doordat we hoog in de camper zitten, hebben we een prachtig uitzicht en zien hagen met allerlei kleuren seringen, muren vol met blauwe regen, bloeiende Tamariskbomen en het allermooiste vind ik het glooiende landschap vol bloeiende koolzaadvelden, Prachtig!
Wat is Frankrijk toch een mooi land! En wat bevalt de camper goed!
We hebben nog maar 1 keer getankt, de camper rijdt behoorlijk zuinig, ongeveer 1 op 11 km en de dieselprijs is hier ongeveer € 1.30 / liter.
Haha, waar we wel aan moeten wennen is dat camperaars elkaar groeten onderweg. Dus steken wij ook steeds vrolijk onze hand op als we een mede camperaar tegenkomen;-)

Via de camperplaats in Narbonne, rijden we woensdag naar Cambrils. Hier willen we een paar dagen blijven. We hebben gehoord dat je hier prachtig langs de kust kunt fietsen.
Om half vier komen we op de redelijk rustige camping Joan aan. De receptioniste kijkt moeilijk en zegt: “problemo, 3 nights! There will come a lot of Spanish people. But problemo not so big.” We mogen een plaats uitzoeken en nog geen uur later stromen de Spanjaarden binnen. Je weet niet wat je ziet, in no time is de hele camping gevuld. Pieuw, gelukkig waren we net op tijd. Het is morgen 1 mei en zondag is het moederdag en dat is de reden dat alle Spanjaarden feest gaan vieren aan de kust. We hebben dus gelijk maar besloten om hier tot maandag te blijven omdat we verwachten dat het in Valencia net zo zal zijn en we waarschijnlijk moeilijk een plekje kunnen krijgen. Dit is trouwens geen straf want het is hier heerlijk. Nadat de mevrouw van de receptie eerst weer even haar "problemo" gezicht opzette, konden we toch langer blijven;-).

1. Leuk Tien, die opname bij de brug van Millau is mooi!
    Maarre, je hoeft je niet te verontschuldigen als je tv wilt kijken hoor! ;-)